مراقبت از کودک در مقابل خطراتی که در اینترنت آن ها را تهدید می کند وظیفه ای چالش برانگیز برای والدین و اطرافیان به شمار می آید. امروزه کودکان زیادی به اینترنت از طریق ابزار مختلف دسترسی دارند واین کار مراقبت از کودکان را سختر خواهد کرد. اگر نظارت اصولی بر رفتارهای کودکان درفضای مجازی انجام گیرد می تواند سبب ارامش خاطر اطرافیان شده و به تجربه ای لذت بخش برای اعضای خانواده مبدل شود.

از آنجایی که ایمنی کودکان در دنیای اینترنت اهمیت بسزایی دارد وب سایت های زیادی برای مراقبت از کودک در فضای مجازی راه اندازی شده اند.کودکانی که به تازگی می خواهند پای به دهکده ی جهانی بگذارند می توانند از طریق این وب سایت های مهیج و امن جستجو و گردشی ایمن را در اینترنت تجربه نمایند.استفاده از این وب سایت ها فرصتی را برای مراقبت از کودکان فراهم آورده تا بتوانند بخوبی کار با اینترنت را یاد بگیرند و در فضای مجازی اطلاعات خود را زمینه های مختلف افزایش دهند.
والدین باید با آشنایی کامل از خطراتی که کودکشان را تهدید می کند زمینه ای را فراهم آورند که کودک بتواند از تاثیرات مثبت دنیای مجازی در زندگی بهره مند شود.

مراقبت از کودک در برابر خطرات اینترنت:

بسیاری از افراد سوجو هستند که کودکان را در اینترنت طعمه قرار داده و با تجاوز به حریم خصوصی کودکان سعی در سواستفاده از آن ها را دارد.

اینترنت امکان تماس های آنلاین و اشتراک گذاری عکس را برای همگان فراهم نموده است.از این رو تاثیر پذیری کودکان به واسطه ی مشاهده ی رفتارهایی که برای سنین آن ها بستر خطرسازی را فراهم میکند افزایش می یابد.عاملان زور گیری سایبری با هدف قرار دادن نوجوانان و کودکان سلامت روان آن ها را مورد حمله  قرار داره و از آن ها به بدترین شکل سو استفاده خواهد نمود.نگهداری از کودک مریض،استخدام نگهدار کودک در تهران

مطالعه کنید!  نمونه قرارداد نگهداری از کودک

دنیای مجازی بدون فیلترینگ و نظارت خانواده مراقبت از کودک در برابر هر عامل خطر ساز که سلامت جسم و روان کودک را تهدید می کند.این دسته از محتوای نامناسب و تصاویر و مطالب تاثیرات مخرب و جبران ناپذیری را برای فرزند شما به دنبال دارد.
کودکانی که به تازگی به پای به دنیای اینترنت گذاشته اند با بی دقتی و ناآگاهی از خطراتی که آن ها را دنیای مجازی دنبال می کند امکان حمله ویروس به و بدافزارها را افزایش خواهند دارد.

در فضای مجازی، استفاده بی دقت و یا ناآگاهانه کودکان می تواند احتمال آلودگی رایانه و یا دستگاه‌های دیگر به ویروس‌ها و بدافزارها را افزایش دهد.

ایمن سازی فضای مجازی برای مراقبت از کودک:

شما با آگاهی از خطراتی که کودکان را در این زمینه تهدید می کند می توانید به بهترین شکل آن ها را از این خطرات دور نگه دارید.

ما با معرفی اقدامات صحیح در هنگام مواجه شدن با خطرارت شما را در مراقبت از کودک یاری می رسانیم.فراموش نکنید که با رشد کودکان خطرارتی که آن ها را تهدید می کند تغییر می نماید پس همواره مراقبت از کودک در دنیای مجازی را جدی بگیرید و نظارت خود را بر عملکرد کودک خود قطع نکنید.
– برای آموزش و افزایش آگاهی کودکان درباره فضای مجازی می توانید مجموعه‌ای از قوانین پیرامون استفاده از اینترنت، ایمیل و پیام‌های مختلف را تنظیم کنید. کودکان باید مسئولیت پذیری در قبال اقدام‌هایی که انجام می دهند را فرا گرفته و حس قضاوت و داوری را در خود بهبود ببخشند.
– به کودکان آموزش دهید افراد در اینترنت همانی نیستند که بیان می کنند.کودکان باید یاد بگیرند مراقب افراد سود جو باشند و حرف های هر فردی را باور نکنند.
– به کودکان بیاموزید مراقب اطلاعات شخصی خود تصاویر خود باشند و آن ها در معرض دید همگان قرار ندهند.
– شبکه های اجتمای که کودک شما در آن عضو می شود از کودک شما درخواست ایمیل می کند.برای مراقبت از کودک در شبکه های اجتماعی آدرس ایمیلی را برای او در نظر بگیرید که خود شما نیز بتوانید به آن ایمیل دسترسی داشته باشید.
– کودکان ممکن است با افراد زیادی در شبکه های اجتماعی و یا اینترنت گفتگو کنند. به آن ها گوش زد کنید که تحت هیچ شرایطی با افرد قرار نگذارند مگر تحت نظارت و حضور شما.
– در عین حال سعی کنید برای مراقبت از کودک در دنیای مجازی و اطلاع از کارهایی که انجام می دهد با کودک خود دوست باشید و ارتباط نزدیکی برقرار کنید تا او بتواند با شما براحتی درباره ی اتفاقاتی که به تازگی او را در اینترنت نگران کرده است صحبت کند.
– کودک را از خطرات سایبری و عواقب آن آگاه کنید و بصورت جدی با او در این زمینه صحبت نمایید و از او بخواهید تا در شرایط ضروری شما را آگاه سازد.
–  نرم افزار ها و تنظیماتی در اینترنت برای مراقبت از کودک پیش بینی شده است.از تنظیمات کنترل والدین در مرورگرها، موتورهای جستجو و بسته‌های امنیت اینترنتی قبل از استفاده ی کودک از اینترنت استفاده کنید.
– همواره در نزدیکی کودکی که در حال استفاده از اینترنت است قرار داشته باشید.
-توجه داشته باشید که کودک به حساب های بانکی از طریق اینترنت دسترسی نداشته باشد.

مطالعه کنید!  وقتی کودک از نگهدار بچه متنفر است چه باید کرد؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *