افرادی که وظیفه ی نگهداری از نوزاد را به عهده داراند باید از پوست کودک به خوبی مراقبت نمایند. از جمله وظایف نگهدار نوزاد نیز رسیدگی به تمام امور بهداشتی کودک می باشد زیرا مراقبت از پوست کودک در بدوتولد کودک امری مهم می باشد. از این رو والدین باید از جوانب مختلف از جمله استفاده از لباس هایی که حساسیت زا برای کودک نیست و استفاده از شوینده های مناسب و متناسب با پوست کودک، مراقبت های لازم و کافی را انجام دهند.وسایل بهداشتی برای کودکان تنوع زیادی دارد و همیشه این سوال برای مادران وجود دارد که بهترین لوازم بهداشتی برای کودکان چه می باشد؟و چگونه از پوست کودک خود محافظت کنیم؟

برای مادرانی که همیشه نگرانند مواد شیمیایی به کودکشان و پوست کودک آسیبی وارد نکند بهترین راه مشورت با یک پزیشک متخصص کودکان می باشد.

اگر می خواهید نگرانی های خود را کاهش دهید این مقاله کمک شایانی به والدین در زمینه ی مراقبت از پوست کودک می کند.

کرم های مناسب برای پوست کودک:

استفاده از نرم کننده و مرطوب کننده برای پوست کودک ضرورت دارد و یکی از مواد بهداشتی مهم برای کودک می باشد.

همچنین روغن بچه برای جلوگیری از خشکی پوست کودکی امری مهم می باشد . شستشوی بدن سبب کاهش چربی و خشکی پوست می شود که برای رفع این خشکی از روغن های مخصوص کودک استفاده می کنند. برای کاهش قرمزی پوست کودک نیز استفاده از روغن بچه موثر می باشد.

کرم‌های مرطوب کننده پوست برای کودکان در انواع مختلف موجود می باشد. توجه کنید که از کرم های مرطوب کننده ای استفاده کنید معطر نباشند. زیرا ممکن است سبب حساسیت در بدن کودک شود.

مطالعه کنید!  چگونه به نگهدار کودک اعتماد کنیم؟

شستشوی صورت کودک:

قبل از انتخاب یک مواد شوینده ی مناسب برای کودک به میزان مواد قلیایی موجود در آن دقت کنید.

صابونی که دارای ph هفت می باشد ازمواد قلیایی موجود در آن حداقل است و برای صورت کودک مناسب می باشد. صابون های مناسب برای کودکان هم معطر می باشند و هم دارای مواد نرم کننده می باشند که پوست کودک را نرم می کند.

به هیچ عنوان صابون بزرگسالان را برای کودک بکار نبرید زیرا دارای مواد قلیایی زیادی می باشد که چشمان کودک را بشدت می سوزاند.

شستن زیاد صورت کودک نیز توصیه نمی شود و هربار که به حمام می رود کافی است.

شامپوی سر کودک:

اولین نکته در انتخای یک شامپوی مناسب برای سر کودک این است که چشمان کودک را نسوزاند.

شامپوهایی که مواد قلیای در آن زیاد است سبب سوزش چشم کودک در حمام خواهد شد. استفاده از شامپوی بزرگسالان برای کودک به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا دارای مقدار زیادی مواد قلیایی می باشد.

تعداد دفعاتی که باید کودک را به حمام برد و سر او را شست بستگی به خود والدین دارد. اما اگر کودکتان را زیاد به حمام ببرید سبب خشکی پوست کودک خواهد شدو هفته ای یک تا دو بار برای نوزادان تازه متولد شده کافی است. اگر موهای نوزادتان هنوز به طور کامل در نیامده است استفاده ی زیاد از شامپو برای کودک به سر او آسیب می رساند.

بهترین زمان برای بردن کودک به حمام وقتی است که کودک کاملا سرحال می باشد و به اندازه ی کافی خوابیده است. کودکان را در زمان گرسنگی به حمام نبرید.

مطالعه کنید!  مراقبت از کودک تازه متولد شده

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *