ارائه دهندگان خدمات نگهداری سالمند باید بر روی کیفیت خدمات تمرکز بیشتری داشته باشند. در این زمان بهبود کیفیت سلامت سالمند از هر چیزی مهمتر است.

هنگامی که سالمندان پس از دریافت توان بخشی کوتاه مدت با بلند مدت به خانه باز می گردند باید این اطمینان حاصل شود که محکیط منزل برای انها به اندازه ی کافی ایمن است. اطرافیان باید اقدامات لازم را برای مستقر کردن سالمند در منزل محیا نمایند.

جلوگیری از سقوط سالمندان: چرا اینقدر حیاتی است

با توجه به آمار مراکز پیشگیری و کنترل بیماری (CDC)، سقوط یکی از دلایلی برای آسیب در سالمندان است. آسیب هایی مانند شکستگی های مچ پا، ضربه به سر و شکستگی لگن از جمله موارد شایعی است که سالمندان را تهدید می کند. برای یک سالمند، این نوع صدمات می تواند به یک دوره بهبودی طولانی و از دست دادن استقلال منجر شود – گاهی اوقات  ها تا آخر عمر بهبودی کامل به دست نمی آورند.

بدتر از آن، سالمندانی که یک بار سقوط کرده اند، سه برابر بیشتر احتمال دارد دوباره سقوط کنند. این می تواند یکی دیگر از دلایل اقامت در بیمارستان باشد.

نکات پیشگیرانه :

تصادف می تواند در هر زمان رخ دهد، اما جلوگیری از افتادن آینده در سالمندان ممکن است با برخی اقدامات احتیاطی و آموزشی مناسب صورت پذیرد. سالمندان به دلایل گوناگون سقوط می کنند: برای مثال، راه رفتن بدون عصا یا به دلیل از دست تعادل در اثر مصرف دارو.  شاید آنها از یک سکته یا بیماری اخیر رنج می برند. دانستن دلیل احتمالی سقوط سالمندان اولین اقدام برای جلوگیری از زمین خوردن سالمندان می باشد. اگر اطرافیان سالمند به این وضوع توجه ندارند این نگهدار سالمند است که باید آن ها را در جریان اهمیت موضوع قرار دهند.

مطالعه کنید!  نگهداری از سالمند با بیماری قلبی طبق شرایط بیمار

سالمند را برای داشتن زندگی سالم تشویق کنید:

سالمندان باید حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی را در روزانه خود در نظر بگیرند تا بتوانند عضلات و استخوان ها را قوی نگه دارند. تمرین های زیادی برای سالمندان وجود دارد که می تواند به افزایش تحرک، تعادل و قدرت عضلانی کمک کند. هرچه که سالمند قوی تر باشد، کمتر احتمال دارد که زمین بخورد. همچنین یک رژیم سالم با مقدار زیادی کلسیم و ویتامین D می تواند به بهبود استخوان ها کمک کند.

برگزاری جلسات منظم دکتر

سالمندان باید بینا و شنوایی خود را حداقل یکبار در هر سال بررسی کنند و در صورت تغییر در دید و شنوایی خود به ِآن رسیدگی کنند. عدم توانایی دیدن اشیاء در سر راه آن ها به راحتی می تواند موجب از بین رفتن تعادل و در نتیجه زمین خوردن آن ها شود.

اطلاعات بیشتری از عوارض جانبی داروها کسب کنید:

برای بسیاری از افراد مسن معمول است که از داروهای مختلفی استفاده کنند. از آنجایی که برخی از این داروها ممکن است عوارض جانبی داشته باشند که بر تعادل اثر می گذارد، داشته باشند، سالمندان باید تشویق شوند تا با پزشک یا داروساز صحبت کنند تا در مورد عوارض داروهای خود مطلع شوند.

خانه را ایمن کنید:

پس از بازگشت به خانه، سالمندان  / یا نگهدار سالمند باید خطرات احتمالی را که می تواند باعث سقوط شود، مانند فرش، سیم کشی یا لبه های خطرناک زا از بین برد. خانه باید به خوبی روشن باشد و نرده های محکم در اطراف هر پله ای نصب شود. د رحمام و توالت میله هایی بر روی دیوار نصب کنید تا در هنگام از بین رفتن تعادل بتوانند از این میله ها استفاده کنند.

مطالعه کنید!  درمان بی خوابی در سالمندان

مركز نگهداري و مراقبت از کودک، سالمند، بیمار در منزل مه چهرگان با بکارگیری نیروهای مجرب و متخصص آماده ی خدمت رسانی 24 ساعته به شما و عزیزان شما می باشد.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!