کاهش درد مفاصل یکی از جمله دغدغه های سالمندان می باشد. درد مفاصل گاهی  انقدر زیاد می شود که سالمند دیگر تحمل آن را ندارد. در این بخش به روش هایی می پردازیم که بدون کمک مسکن سالمند بتواند درد مفاصل خود را کاهش دهد.

مركز خدمات پرستار سالمند و مراقبت از کودک در منزل مه چهرگان با بکارگیری نیروهای مجرب و متخصص آماده ی خدمت رسانی ۲۴ ساعته به شما و عزیزان شما می باشد.

زمانی که درد مفاصل افزایش پیدا می‌کند به دنبال تسکین سریع درد خواهید بود. اما ممکن است دوست نداشته باشید از مسکن‌ها استفاده کنید به خصوص اگر از عوارض جانبی آن‌ها یا تداخلشان با سایر مواد دارویی نگران باشید. ممکن است استفاده از دارو به تنهایی کمکی به شما نکند و به دنبال روش غیر دارویی برای تسکین و درمان درد خود باشید. استفاده از یخ یا گرما برای این دردها عالی است اما تنها گزینه پیش روی شما نیست. در این مقاله قصد داریم ۷ مورد از درمان‌های طبیعی و خانگی برای درد مفاصل را بیان کنیم.

از سوزن و طب سوزنی استفاده کنید:

مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد که طب سوزنی می‌تواند درد مفاصل را بهبود ببخشد. یک بررسی نشان داد که استفاده از طب سوزنی می‌تواند در بهبود درد و سفتی در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا (نوعی روماتیسم بافت همبند) موثر باشد. بنابراین اگر از سوزن نمی‌ترسید بهتر است چند جلسه طب سوزنی را امتحان کنید. فقط به خاطر داشته باشید که برای دریافت نتیجه باید چند جلسه از این طب استفاده کنید. پرستار سالمند شبانه روزی،

مطالعه کنید!  مراقبت از سالمند مبتلا به زخم بستر

از آب درمانی بهره‌مند شوید:

شنا کردن، ایروبیک‌های آبی و سایر فعالیت‌های مرتبط با آب می‌تواند انعطاف پذیری و قدرت بدن را افزایش دهد. مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۴ نشان داد که تمرینات و ورزش‌های آبی می‌تواند باعث کاهش درد شود و عملکرد فیزیکی بدن را بهبود ببخشد. در این میان مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد که ۴۵ دقیقه تمرین ورزشی آبی می‌تواند درد زانو را کاهش دهد.

از کرم‌های حاوی کپسایسین استفاده کنید:

کپسایسین که مسئول ایجاد حرارت و گرما در فلفل است در ساخت کرم‌ها و پمادهای ضد درد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده به طور موقت از ماده p (یک ماده شیمیایی در مغز که باعث تحریک گیرنده های درد می‌شود) استفاده می‌کند و همین امر باعث می‌شود بدن درد مفاصل را احساس نکند. مطالعات انجام شده نشان داده است که ۸۰ درصد افراد مبتلا به آرتروز یا آرتریت روماتوئید با اعمال کرم‌های حاوی کپسایسین چهار بار در روز به مدت دو هفته درد کمتری داشته‌اند.

تقویت عضلات اطراف مفاصل, روماتیسم مفصلی

استفاده از یخ یا گرما برای تسکین دردهای مفصلی موثر است

مصرف مکمل‌ها را فراموش نکنید:

گلوکوزامین و کندرویتین سولفات (موجود در غضروف انسان) برای درمان درد و التهاب همراه با آرتروز بسیار محبوب هستند.مطالعات بی شماری برای بررسی تاثیر این مواد انجام شده است. مثلا مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۵ مشخص کرد که این مواد به طور قابل توجهی درد را کاهش می‌دهد و عملکرد افراد را بهبود می‌بخشد. معمولا خطری در مصرف این مکمل‌ها وجود ندارد اما به هیچ عنوان نباید خودسرانه مصرف شود.

مطالعه کنید!  نگهداری از سالمند بیمار

مصرف ماهی را فراموش نکنید:

همه افراد به خوبی می‌دانند که ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ است و خاصیت ضد التهابی دارد. مصرف مکمل‌های ماهی نیز می‌تواند به کاهش درد کمک کند. مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۵ نشان داده است که افراد مبتلا به آرتروز که ۱۰۰۰ میلی گرم مکمل روغن ماهی مصرف کرده بودند، درد کمتری در زانوهای خود داشتند.

تمرین تای چی نیز می‌تواند مفید باشد:

استفاده از تمرینات تای چی یک روش بسیار خوب برای تقویت عضلات اطراف مفاصل و افزایش دامنه حرکتی بدن است. بررسی انجام شده در سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد که تمرینات تای چی نشانه‌های درد، سفتی و عملکرد فیزیکی بدن را بهبود می‌بخشد.

زانوی خود را بپوشانید:

اگر شما نیز به آرتروز زانو مبتلا هستید بهتر است آن را بپوشانید. اینکار باعث کاهش التهاب و تورم در زانو می‌شود. در طول روز نیز استفاده از زانوبندهای مخصوص می‌تواند حمایت بیشتری برای مفاصل زانو فراهم کند و هنگام راه رفتن به شما کمک خواهد کرد. در این صورت درد کمتری خواهید داشت.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!